Tarptautinio Erasmus+ KA229 projekto partnerių susitikimas Čekijoje

2021 m. lapkričio 1-5 dienomis įvyko pirmasis Erasmus+ programos KA2 „Bendradarbiavimas inovacijų ir keitimosi gerąja patirtimi tikslais“ mobilumas Čekijoje. Tarptautiniame projekte “Synergies for Remigrants Children Inclusion” pradėtame 2020 m. rugsėjo 1 d. dar dalyvauja mokyklos iš Turkijos, Ispanijos, Rumunijos, Estijos ir Lietuvos.

Mokytojų iš partnerių mokyklų susitikimas vyko Lesni pradinėje mokykloje Liberec mieste. Ją pristatė direktorius Jiri Dvorak ir pavaduotojas bei informatikos ir robotikos mokytojas Tomaš Rebiček. Buvo kalbama apie mokyklos mokymo koncepciją bei viziją, mokymo metodus. Nemaža dėmesio skiriama informaciniam ir meniniam mokinių ugdymui. Mokykloje yra keramikos studija, kurioje mokiniai molyje gali materealizuoti savo kūrybines idėjas. Sustiprintas informacinių technologijų taikymas įvairių dalykų pamokose, novatoriški darbo metodai buvo pastebėti lankantis pamokose. Mokykla įsigijusi 200 planšetinių kompiuterių, kuriuose įdiegta apie 80 mokymui(si) tinkančių programėlių. Valgykloje mokiniai patys kompiuteriu pasirenka ir užsisako patiekalus sekančiai dienai. Įsisavinus Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšas įrengtas modernus aikštynas, batutas, žaidimų nameliai ir karstyklės. Po pamokų vyksta aktyvus mokinių užimtumas neformaliojo švietimo veiklomis net ir už mokyklos teritorijos. Pati mokykla yra strategiškai labai geroje vietoje: kilometro spinduliu yra botanikos sodas, zoologijos sodas, Nacionalinė meno galerija ir Šiaurės Bohemijos muziejus. Taip pat glaudžiai bendradarbiaujama su mokslo ir inovacijų centru iQLANDIA, kur patirtinis mokymasis leidžia mokiniams įsisavinti žinias per realią gyvenimišką patirtį.
    Mokymuose projekto partneriams buvo pademonstruoti įvairaus sudėtingumo robotukai arba su robotikos technologijomis susiję loginį mąstymą bei vaizduotę skatinantys žaidimai. Mažiausiems mokiniams yra skirtas robotukas, kuris primena boružę. Jo programavimas labai paprastas. Sudėtingesnės užduotys mokinių laukia, kai reikia sukurti specialias trasas šypseną keliantiems „ozobotams“. Mūsų delegacijos nariai naudodami specialias iš storo kartono padarytas detales taip pat galėjo kurti „ozobotų“ trasas, aptarėme tokių veiklų pritaikymą.

Projekto dalyviams buvo suteikta galimybė stebėti įvairias pradinių ir vyresnių klasių pamokas. Pamatėme, kokius tradicinius ir novatoriškus metodus taiko mokyklos mokytojai. Pastebėjome, kaip yra patogu naudoti lentas, kurių aukštį galima reguliuoti. Dažnai taikomas darbas grupėse. Intensyviai naudojamas projektorius ant lentos mokinių darbų aptarimui.

Taip pat teko stebėti vyresnės klasės biologijos pamoką. Pamokos tema – sraigės. Mokytoja kalbėjo apie sraigių rūšis, jų gyvenimo būdą bei ypatybes. Buvo  rodomos skaidrės.  Po kiek laiko mokiniams buvo išdalinti lapai su sraigių ląstelių schemomis. Mokiniai turėjo išsikirpti ir įsiklijuoti tinkamą medžiagą į savo sąsiuvinius ir, besinaudodami vadovėliais, surašyti schemose visą reikiamą informaciją. Vėliau ši informacija buvo aptariama. Įdomu tai, kad prieš klausdama mokinį, mokytoja mesdavo jam mažą, minkštą guminį kamuoliuką. Atsakęs į klausimą, mokinys meta kamuoliuką atgal. Taip skatinamas ne tik mokinio dėmesys, bet ir lavinama motorika. Dažnoje pamokoje naudojami planšetiniai kompiuteriai.

Įvairių Europos šalių mokytojų susitikimas buvo suorganizuotas profesionaliai ir informatyviai. Turėjome galimybę susipažinti su Čekijos istorija, kultūra, aplankyti įžymias vietas (organizuotas priėmimas Libereco merijoje, ekskursija Prahoje). Paragavome tradicinių čekiškų patiekalų, pabendravome su įvairių dalykų mokytojais, stebėjome pamokas. Kėlėme dalykines kompetencijas informacinių technologijų taikyme pamokose, o sugrįžę novatoriškais darbo metodais dalinamės su kolegomis.

Susitikimo metu pasidžiaugta jau įgyvendintomis idėjomis, numatyti tolimesni žingsniai  eTwinning projekto veikloms vykdyti, aptarti būdai aktyviam mokyklų bendruomenių įsitraukimui. Bendradarbiaudami ir toliau sieksime, kad mūsų mokyklose nebūtų patyčių dėl rasės, sveikatos, gebėjimų, pomėgių, gyvenimo būdo ar kitokių diskriminaciją paskatinančių aplinkybių. Kartu mes už saugią, sveiką, įgalinančią ugdytis aplinką.

Anglų k. mokytoja metodininkė Giedrė Gudauskienė ir lietuvių k. mokytojas Kęstutis Bunevičius